Prodejna BRNO

Navštivte stránky naší
kamenné pobočky

FITNESS & WELLNESS SHOP BRNO

Do prodejny»
Logo

Prodejna OSTRAVA

Navštivte stránky naší
kamenné pobočky

FITNESS & WELLNESS SHOP OSTRAVA

Do prodejny»
Archivy

ForActiv Plzeň – Aktuality

Zdraví dítěte :-)

02.09.2020

Viridikid multivitamin 

Viridikid Vitamin  D Drops

Viridikid Omeg 3 Oil

 


Novinka! Energy Drink Slow Release 1kg

ENERGY DRINK Slow release
– Energetický drink s postupným uvolňováním energie
– Nízký GI
– S obsahem minerálů pocházejících z moře
– Vyvinuto ve spolupráci s cyklistickým týmem BORA – Hangsrohe
– Dlouhotrvající palivo pro špičkový sportovní výkon

Pokračovat ve čtení » Novinka! Energy Drink Slow Release 1kg


Lecitin jako všestranný revitalizér pro tělo i mysl

Pokud pročítáte složení potravin, nejspíše jste se setkali s lecitinem jako potravinářskou přísadou. Používá se jako emulgátor, který pomáhá ke smíchání tuků a vody a zabraňuje separaci jednotlivých částí směsi.

Lecitin se skládá z cholinu, mastných kyselin, glycerolu glykolipidů fosfolipidů, kyseliny fosforečné a triglyceridů. Přirozeně se nachází v lidském těle i velkém množství živočišných a rostlinných zdrojů. Mezi nejčastější zdroje lecitinu patří sójové boby, slunečnice nebo vaječné žloutky. Nachází se také v potravinách jako je maso, mořské plody nebo mléčné výrobky. V tomto článku se zaměříme na využití této látky jako doplňku stravy, má totiž řadu zajímavých benefitů.

Účinky lecitinu

Snižuje hladinu cholesterolu

Jedním z nejznámějších zdravotních přínosů lecitinu je jeho pozitivní vliv na hladinu cholesterolu. Studie ukazují, že pravidelný příjem lecitinu může již během dvou měsíců snížit celkovou hladinu cholesterolu až o 42 procent a hladinu LDL cholesterolu o více než 56 procent. [1]

Některé výzkumy navíc naznačují, že lecitin může pomáhat zvyšovat hladinu prospěšného HDL cholesterolu a přispívat k odstraňování mastných usazenin z tepen. [2]

Pokračovat ve čtení » Lecitin jako všestranný revitalizér pro tělo i mysl


Egyptský černý kmín – inzulínová rezistence, bolesti kloubů, zánětlivost a další oblasti, ve kterých pomáhá, díl.1.

Nigella sativa, česky černucha setá, díky svým semenům známá jako černý kmín (black cumin, black caraway), černé semeno (black seed), kalonji,  kalanji nebo kalojeera, je široce rozšířená medicinská rostlina. Je velice populární v tradičních medicínách jako Unani a Tibb, Ájurvéda a Siddha. V nich je dokonce popisována jako jedna z nejvyšších forem medicín, o které se říká, že vyléčí jakoukoli chorobu kromě smrti. Jen samotný výčet jejich pozitivních vlastností by zabral dlouhý odstavec, v článku se budeme soustředit jen na ty nejdůležitější. Podstatné je, že její účinky jsou jednak prověřené staletími užívání, ale i současnými vědeckými studiemi. Středověký perský filozof a lékař Abú Ibn Síná známý na západě jako Avicenna o černém kmínu mluvil ve svém díle „Kánon Medicíny“ – černý kmín dle něj stimuluje tělesnou energii a pomáhá zotavit se z únavy a poklesu ducha. Mnohostranné využití vysloužilo černému kmínu arabské přízvisko Habbatul barakah, což znamená semínko požehnání.

Pokračovat ve čtení » Egyptský černý kmín – inzulínová rezistence, bolesti kloubů, zánětlivost a další oblasti, ve kterých pomáhá, díl.1.


Státní svátek

Dne 28.9.  bude naše prodejna uzavřena z důvodu státního svátku 🙂

 


Epigalokatechin galát – těžký kalibr proti nadbytečnému tuku a opotřebení organismu

27.07.2020

Pravidelné pití zeleného čaje je jedna z věcí přispívajících k dlouhověkosti, duševní kondici a prevenci onemocnění cév a srdce. Je to mimo jiné díky epigalokatechin galátu (EGCG), polyfenolu patřícímu mezi tzv. katechiny. Pojďme se podívat, v jakých rostlinách a plodinách ji najdeme a jaké přínosy může tato látka mít pro naše zdraví a sportovní kondici.

Black iron asian teapot with sprigs of mint for tea

Kde EGCG najdeme

Epigalokatechin galát je nejvíce zastoupeným katechinem  v listech zeleného a černého čaje. Čaj dále obsahuje i další katechiny jako epikatechin, galokatechin a galáty, typicky však cca 50 % extraktů zeleného čaje tvoří právě EGCG. Nejvyšší obsah této látky mají vysoce kvalitní, šetrně zpracované a ekologicky pěstované zelené čaje.

EGCG obsahuje ve vysoké míře:

Pokračovat ve čtení » Epigalokatechin galát – těžký kalibr proti nadbytečnému tuku a opotřebení organismu


Kyselina D-asparagová – metabolický optimizér a možná alternativa pro posílení testosteronu

Kyselina asparagová je neesenciální aminokyselina nezbytná pro produkci hormonů a činnost nervového systému. Spolu s kyselinou glutamovou tvoří dvojici tzv. kyselých aminokyselin s bočními karboxylovými řetězci a negativním nábojem.  Tyto aminokyseliny jsou zodpovědné za udržení rozpustnosti a iontových vazeb tvořících strukturu proteinů a za syntézu jiných aminokyselin, např. kyseliny citronové. Kyselina asparagová se vyskytuje ve dvou rozdílných podobách – L-asparagová a D-asparagová neboli DAA. Obě formy mají stejné chemické složení, ale zrcadlově otočenou molekulární strukturu.

V lidském organismu také mají rozdílné funkce – L-asparagová kyselina je produkována tělem a slouží spolu s dalšími aminokyselinami jako stavební kámen proteinů, zatím D-asparagová kyselina pracuje na produkci a vyplavování hormonů. Najdeme ji proto všude po těle – zejména v nervovém a endokrinním systému, slinivce, štítné žláze a dalších orgánech.

Empowered By Technology Solutions and Software Concept

Benefity kyseliny asparagové

Pokračovat ve čtení » Kyselina D-asparagová – metabolický optimizér a možná alternativa pro posílení testosteronu


D-ribóza obnovuje zásoby ATP ve svalových buňkách

Ribóza je monosacharid, který je součástí DNA a tvoří část zdroje buněčné energie ATP. Přestože tělo ribózu produkuje přirozeně, existují teorie, podle kterých by zvýšení jejího příjmu prostřednictvím doplňků výživy mohlo mít pozitivní vliv na zdraví nebo sportovní výkon. Na možné přínosy suplementace D-ribózy se proto podíváme níže.

Abstract Clean Science or Medical Background Presentation Concept

Obnova zásob buněčné energie

D-ribóza je součástí struktury ATP, hlavního zdroje energie pro buňky. Proto se výzkum zaměřil na možnosti navýšení zásob ATP díky suplementaci D-ribózy. Účastníci jedné studie absolvovali intenzivní tréninkový program zahrnující 15 cyklistických sprintů o maximální intenzitě dvou sprintů denně po dobu jednoho týdne. Po skončení tréninkového programu bylo účastníkům podáváno 17 gramů D-ribózy třikrát denně po dobu tří dnů nebo placebo. Během těchto tří dnů byly sledovány hladiny ATP ve svalech a následně byl proveden další test zahrnující cyklistický sprint.

Výsledky studie ukázaly, že u skupiny užívající D-ribózu došlo během tří dní k obnovení hladiny ATP na normální úroveň, zatímco u skupiny užívající placebo byly hladiny snížené. Během zátěžového testu však mezi jednotlivými skupinami nebyly pozorovány žádné rozdíly. Užívání D-ribózy tak může mít pozitivní vliv na obnovu zásob ATP ve svalových buňkách, ale přímý vliv na sportovní výkonnost zatím nebyl prokázán. [1]

Pokračovat ve čtení » D-ribóza obnovuje zásoby ATP ve svalových buňkách


Co způsobuje podprahový stres a jak z něj ven

07.07.2020

Zažívám hodně stresu. Stres škodí zdraví. Musíme se méně stresovat. Říkáte si to také? Nejspíše už jste slyšeli, že stres škodí zdraví – způsobuje rychlejší stárnutí, spouští nemoci a uvádí nás do depresí. Pravdou však je, že škodí určitý typ stresu.

Rozlišujme druhy stresu

Proč určitý? Protože rozlišujeme několik druhů stresu. Jednoduše jej můžeme rozdělit na eustres a distres. Eustres je přirozenou součástí života. Je to tzv. dobrý stres. Umožňuje nám posunout se vpřed, zlepšovat se, adaptovat se. Například, když se rozhodnete zlepšit si svou fyzickou kondici, a tak začnete obden na 20 minut běhat. Organismus si začne na stresor zvykat a vám se bude běhat lépe a lépe. A nebo máte strach z vystupování před lidmi, ale překonáte se, a uděláte prezentaci pro pár kolegů ve firmě. Pak přijde druhá, třetí, čtvrtá, a vy najednou zjistíte, že stres je menší a menší, až jste schopni mluvit i před celou místností.

Distres je naopak škodlivý typ stresu. Jeho efektem je přetížení organismu, poškození, schvácení, únava. Nastane, pokud se rozhodnete běhat denně a to rovnou 10 km. S největší pravděpodobností vás zastaví vlastní tělo. Bolesti nohou, schvácení a celkové vyčerpání. Nejspíše u běhání nezůstanete, protože to bolí. A příklad s vystupováním před lidmi? Pokud z toho máte hrůzu, nemůžete bez přípravy jen tak vpadnout před zaplněnou aulu. Efektem nejspíše bude, že už to nebudete chtít nikdy zažít.

Dlouhodobý efekt

Nezmínili jsme však příklad, kdy negativní stres působí v malé míře, ale po dlouhou dobu. Co se potom může stát? Určitě jste slyšeli výroky jako “ten infarkt si přivodil stresem”, “cukrovku máte z nadměrného stresu” a podobně. Může to tak opravdu být.

Za stresor se v tomto případě považuje například časový press v práci, nadměrné finanční závazky, příliš mnoho odpovědnosti, nesoulad s partnerem, pocit nenaplnění vlastních ideálů, srovnávání s ostatními, nedostatek spánku, nevhodná strava, trávicí potíže a takto bychom mohli pokračovat velmi dlouho. Stresorem může být opravdu cokoliv. Velký vliv udělá také náš přístup.

Proč má ale dlouhodobý stres negativní vliv na organismus? Způsobuje to dlouhodobě aktivovaný sympatický nervový systém, tzv. sympatikus.

Parasympatikus vs. sympatikus

Parasympatikus a sympatikus jsou dva druhy nervové soustavy. Parasympatikus pracuje v klidovém stavu, sympatikus v boji, tzn. při stresu. A co dělají v těle?

Sympatikus zvyšuje krevní tlak, tepovou frekvenci, uvolňuje glukózu a vylévá specifické hormonální látky. Protože ve chvíli, kdy stresor nastane, je to důležité. Umožňuje nám to přežít. Ale co se stane, pokud je tento stav, byť i jen podprahově, trvalý? Když je stresor např. psychického původu? Nastane stav, kdy obranné mechanismy organismu začínají pracovat proti němu. Vznikají tak potíže, které z počátku snižují kvalitu života a následně zapříčiňují rozvoj onemocnění.

Zdravotní problémy

Pojďme si vyjmenovat nejtypičtější zdravotní problémy a komplikace způsobené stresem:

  • Infarkt myokardu – Dnes tolik rozšířený. Může za něj samozřejmě i špatná kondice a strava, ale jedním z faktorů je právě stres.
  • Diabetes II. typu – K němu vede dlouhodobé uvolňování glukózy, které je typické při stresu.
  • Vysoký krevní tlak – Stresová v situace v těle automaticky zvyšuje tlak krve, při dlouhodobém stresu však přechodně zvýšený tlak přechází do chronického. Můžou pak přijít choroby srdce a cév nebo ledvin.
  • Žaludeční vředy – Sympatikus působí i na trávicí trakt, kdy inhibuje jeho činnost. Snížené prokrvení sliznice přispívá vniku žaludečních vředů tzv. stresového typu nebo jiných chorob zažívacího traktu.
  • Nekvalitní spánek – Stres nás udržuje v chodu. Zvyšuje frekvenci mozkových vln a nedaří se nám efektivně odpočívat. Nabouráváme tím náš cirkadiální rytmus.
  • Stres nás udržuje v chodu. Zvyšuje frekvenci mozkových vln a nedaří se nám efektivně odpočívat. Nabouráváme tím náš cirkadiální rytmus.
  • Nerovnováha ve stravování – Máme pocit hladu nebo naopak hlad nemáme vůbec. Vyčerpáváme tak naše energetické zásoby. V kombinaci s diabetem často dochází k nárůstu tukové tkáně. Představa pohybu navíc nás ještě více odrazuje.

Při dlouhodobém stresu se naše situace vyvíjí tak, že postupně zpomalujeme, jsme nespokojení a naše situace se ještě více prohlubuje. Tělo pak zatáhne za záchranou brzdu a zastaví nás nějakou formou záchvatu, zhroucení, deprese, a nebo se nám vinou nepozornosti přihodí nějaký úraz. Velmi častá jsou i psychosomatická onemocnění. Lékaři nemohou nalézt pádný důvod, proč bychom měli mít nějaké bolesti nebo potíže.

Tak či tak platí, že pokud se situace neřeší tam, odkud pochází, u příčiny problému, tak se konce nedočkáme. Tělo nás pak po několika neúspěšných pokusech zastaví tak rázně, že dochází až k ohrožení života – nějakým typem onkologického onemocnění.

Jak z toho ven?

Proto včas vyhodnoťte svoji situaci. Naučte se pracovat se stresem a stresovými faktory, které na vás působí. A naučte se říkat ne a postavit se za sebe. Je toho na vás v práci hodně? Ozvěte se. Nelíbí se vám, jak s vámi jednají? Řekněte to. Čeká Vás důležitá zkouška/meeting/porada? Připravte se na ni, proberte si co nejhoršího se může stát, a zamezte tomu.

Vraťte se o krok zpět a běžte svému zdraví naproti. Zapracujte na svém cirkadiálním rytmu. Vystavujte se slunci, když svítí. Před spaním nepoužívejte telefon a další přístroje. Vytvořte si spánkovou rutinu. Provádějte dechová cvičení. Sprchujte se studenou vodou. Jezte kvalitní jídlo. A naučte se mít rádi sami sebe.

Jako pomoc můžete využít například i byliny, minerály a vitamíny. Nevzniká na ně žádný návyk a mohou velmi pomoci. Hořčík, vitamín B6 a omega-3 jsou naprostým základem, z pokročilejších věcí lze využít např šafránový extrakt, theanin, tyrosin nebo různé adaptogeny – příznivě podporují duševní kondici a potlačují vliv negativního stresu na lidský organismus.


Soutěž Plzeň :-)

Na naší prodejně jsme si pro vás přichystaly novou soutěž o tyto dva balíčky 🙂

Pravidla jsou úplně jednoduchá. Nakupte  ve dnech 22.-23.6 nad 1000kč a automaticky se zařadíte do slosování ………..

Těšíme se na vaši návštěvu Katka a Martina